Ruilen en retourneren

Retour aanmelden

Hoe ruil of retourneer ik een product?

Dat doe je eenvoudig en snel via onze retourportaal.

Je kunt je bestelling tot 30 dagen na ontvangst retourneren. Om een retourzending te starten, vul het retourformulier in via de volgende link: https://homezie.returnless.com/nl met de reden voor de retourzending. Artikelen moeten in de originele verpakking en in ongebruikte staat worden geretourneerd. Als u kiest voor een terugbetaling in de vorm van een coupon, is de retournering gratis. U ontvangt dan een kortingscode in uw email, die u op onze website kunt inleveren. Als u het geld teruggestort wilt ontvangen via de oorspronkelijke betaalmethode, bent u als klant verantwoordelijk voor de verzendkosten van het retourneren.

Na ontvangst van je retourzending kan het tot 10 werkdagen duren voordat we je artikel(en) hebben geïnspecteerd. Nadat we hebben bevestigd dat alle geretourneerde artikelen in goede staat zijn, moet je rekening houden met maximaal 5 werkdagen vanaf de datum waarop we je restitutie bevestigen. Als je je restitutie niet hebt ontvangen nadat we hebben bevestigd dat deze is verwerkt en met succes is terugbetaald, neem dan contact op met je financiële instelling.

We geven geen geld terug voor artikelen die gebruikt of beschadigd zijn door normaal gebruik of misbruik.

 

Wat zijn de mogelijkheden tot ruilen en retourneren?

Je kunt in aanmerking komen voor een ruil of retournering binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Om in aanmerking te komen, moeten de producten voldoen aan onze retourvoorwaarden:

  • Het product moet in de oorspronkelijke staat verkeren en ongebruikt zijn.
  • Het product moet worden geretourneerd in de originele verpakking, inclusief alle bijgevoegde accessoires en handleidingen.
  • Meld uw bestelling als retour aan via https://homezie.returnless.com/nl en kies voor de optie 'Ruilen voor een ander product'. U ontvangt vervolgens een coupon om de bestelling opnieuw te plaatsen.

 

Ruilen

De snelste manier om er zeker van te zijn dat je krijgt wat je wilt, is door het artikel dat je hebt terug te sturen en zodra de terugzending is geaccepteerd, een aparte aankoop te doen voor het nieuwe artikel.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je hebt het recht om een geplaatste bestelling te annuleren, zolang deze nog niet is verzonden. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via info@homezie.nl om een annulering aan te vragen. Als de bestelling al is verzonden, kun je de retourprocedure volgen zodra je het product hebt ontvangen.

 

Beschadigingen en problemen

Controleer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen, zodat we het probleem kunnen beoordelen en oplossen.

 

Productiefouten of defecten na gebruik (incl. garantietermijn)

Als je een product ontvangt met een productiefout of als er defecten optreden na gebruik, geldt mogelijk onze garantieperiode. Neem contact op met onze klantenservice via info@homezie.nl om een garantieclaim in te dienen. We zullen de claim beoordelen en je voorzien van verdere instructies voor reparatie, vervanging of terugbetaling, afhankelijk van het specifieke geval.

 

Levering van verkeerde producten

Als je per ongeluk het verkeerde product hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via info@homezie.nl. We zullen ervoor zorgen dat het juiste product zo snel mogelijk naar je wordt verzonden en zullen eventuele retourkosten voor het verkeerde product dekken.

 

Uitzonderingen / niet-retourneerbare artikelen

Bepaalde soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals bederfelijke waren (zoals voedsel, bloemen of planten), aangepaste producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen) en persoonlijke verzorgingsproducten (zoals schoonheidsproducten). We accepteren ook geen retourzendingen van gevaarlijke materialen, brandbare vloeistoffen of gassen. Neem contact met ons op als je vragen of opmerkingen hebt over je specifieke artikel.

Helaas kunnen we geen retouren accepteren voor uitverkoopartikelen of cadeaubonnen.
 

Europese Unie 14 dagen bedenktijd

Onverminderd het bovenstaande heb je, als het artikel naar de Europese Unie wordt verzonden, het recht om je bestelling binnen 14 dagen te annuleren of terug te sturen, om welke reden dan ook en zonder opgave van redenen. Net als hierboven moet je artikel zich in dezelfde staat bevinden als waarin je het hebt ontvangen, ongedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook de kassabon of het aankoopbewijs nodig.


Terugbetalingen

We brengen je op de hoogte zodra we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd en laten je weten of de terugbetaling is goedgekeurd of niet. Als de terugbetaling is goedgekeurd, wordt je geld binnen 5 werkdagen automatisch teruggestort op je oorspronkelijke betaalwijze. Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de restitutie heeft verwerkt en verwerkt.
Als er meer dan 15 werkdagen zijn verstreken sinds we je retourzending hebben goedgekeurd, neem dan contact met ons op via info@homezie.nl.
 

Dit ruil- en retourbeleid is onderhevig aan wijzigingen en updates zonder voorafgaande kennisgeving. Het is belangrijk om dit beleid regelmatig te raadplegen voor eventuele updates.

Laatst bijgewerkt op 21-02-2024.